tirsdag 26. juli 2011

Tur til Evje


Jeg og mine 2 elge hunder hadde en tur tur til Evje for å ta bilder av hjort, rådyr og elg. Det ble noen fosse bilder også. Jeg tok turen opp til Bygland også for å ta bilder av den kjente fossen Reiårs fossen, den var i full brus og da er jo moro å ta bilder av denne flotte lange fossen.




 Vi sjekket ut noen bever spor som jeg fått tips at det skal være bever, men det var bare gamle spor å se. Jeg fikk se en elgeokse på et jordet langsveien som var riktig så fin å se på også likte den å bli tatt bilde av :) Jeg satt først i bilen og etter hvert som den godt tok det, så kikk jeg ut å satt kamera på biltaket og fikk tatt en serie bilder av den elgen. Tiden gikk å klokken nærmet seg 7 om kvelden og det var på tidet å finne plassen jeg skulle ta noen bilder av hjorte dyr. Jeg satt opp teltet mitt og hadde en kamuduk som er 100% vanntett fåes hos Magasinet.no som jeg laget et tak over teltet og litt plass utenfor teltet som jeg kunne sitte under. Det regnet og jeg satt å kikket etter dyrene, men ingen å se. Jeg tenkte å se i dag tidlig om de var der da. Men en bil kom mot teltet mitt og lyste flere ganger mot det i 12 halv et tiden på natten. Jeg ble redd og tenkte på det som har akkurat skjedd i Oslo og Utøya. Jeg pakket sakene mine og en av hundene stoppet opp og kikket ut i mørke, rett  etter på hørte vi et plask det var elg en  som hoppet over elven som var like ved der jeg lå. Jeg hoppet til og fikk med meg hundene og fikk dem i bilen og kjørte hjemover.












Ingen kommentarer: