lørdag 10. september 2011

Tur til Lista og Kvinesdal

Lista er svar på mini Amerika her i Norge sies det, men for min del så kan jeg ikke si det. Lista for meg er et av landets beste fugleplasser og masse fin natur å ta bilder av.



Jeg skulle se etter fugler i trekk tiden , men så ikke så mange forskjellige som jeg håpet på. De jeg så var sandlo,  mange toppskarv, mange ærfugl par, masse måker og mange vadere. Skal du ha sjansen til å se fugler så hjelper det ikke å bare besøke et sted på Lista, men flere kjør litt rundt å kikk på langs strandkanten jordene var det også mange fulger. Den beste tiden mener jeg er i vår trekket, da får du se mange foreskjellige arter. Er duy heldig så kan se både hjort, elg, rev, bever og rådyr. En bok som må bare leses vis du skal se etter fugler i Norge så er det boken: Guide til Norges fugleliv. da finnes du de beste plassene i Norge å se på fulger på.


Turen gikk videre til Kvinesdal og mot Knaben, der hadde jeg sett noen fine fosser som måtte bare fotograferes. Jeg se dem i vinter og tenkte at til høsten må jeg bare ta en tur. Bilder ble det og jeg kom hjem med masse finne bilder både fra Lista og Kvinesdal området.







Ingen kommentarer: